27.11.2019

Скорочений текст: Положеннями Директиви 2010/13/ЄС (Директива про аудіовізуальні медіа-послуги), серед іншого, забороняється реклама сигарет та інших тютюнових виробів і встановлюються правила, з дотриманням яких має здійснюватися реклама й телепродаж алкогольних напоїв. Враховуючи це, виключення із чинної редакції Закону України «Про рекламу» статті 22, в якій передбачена заборона реклами тютюнових виробів та закріплені правила і обмеження щодо реклами алкогольних напоїв, вбачається недоцільним. Тому прийняття проекту Закону у запропонованій редакції (із виключенням статті 22) не відповідатиме положенням Директиви 2010/13/ЄС. Крім того, правове регулювання реклами алкогольних напоїв в Україні не співпадатиме з положеннями Європейської конвенції про транскордонне телебачення. Ці акти права ЄС та Ради Європи у сфері аудіовізуальних медіа послуг не передбачають заборони реклами алкогольних напоїв на телебаченні та радіо, однак вони встановлюють обов’язкові критерії, яким така реклама (спонсорство) має відповідати. Подібні критерії й обмеження щодо реклами алкогольних напоїв закріплені у чинній статті 22 Закону України «Про рекламу», яку в законопроекті пропонується виключити. При цьому слід зазначити, що питання щодо заборони реклами алкогольних напоїв регулюються на рівні національного законодавства держав-членів ЄС.

Формалізований текст: Не зазначено